Svarīgi jautājumi un atbildes par Microsoft Dynamics CRM Online sistēmu – 1. daļa

WIN13_Pamela_HP_NokiaPhone_01

1. Kāpēc izvēlēties CRM Online sistēmu?
CRM Online sistēma ir laba izvēle tiem uzņēmumiem, kuriem nav savas IT infrastruktūras un nav plānā, budžetā tādu izveidot. Tāpat CRM Online sistēma ir labs variants, ja uzņēmumā nav vispār vai arī ir nepietiekoši daudz IT resursi. CRM Online būs piemērots arī lielām kompānijām, kuras, veicot aprēķinus, ir secinājušas, ka uzturēt savu infrastruktūru un resursus ilgtermiņā būs dārgāk nekā izvēlēties CRM Online sistēmu.

2. Kāds ir minimālais CRM Online sistēmas lietotāju skaits?
Minimālais skaits ir 5 Microsoft Dynamics CRM Online Professional licences pieciem lietotājiem.

3. Cik un kam man ir jāmaksā par CRM Online sistēmas izmantošanu?
Maksājums jāveic pa tiešo Microsoft. Šobrīd aktuālais piedāvājums aprakstīts šeit.

4. Kāds ir minimālais CRM Online sistēmas izmantošanas periods?
Viens gads.  

Uzzināt vairāk »

Kur paliek uzņēmuma degviela?” jeb efektīva autoparka degvielas uzskaite un kontrole.

Šajā rakstā padalīšos ar savu pieredzi un pārdomām par autoparka degvielas uzskaites un kontroles jautājumu. Šī tēma varētu būt aktuāla tādiem uzņēmumiem kā autobusu pārvadātāji, kravas auto pārvadātāji un cita veida kompānijas ar savu autoparku.

Elva-DMS-degvielas-kontrole2

Uzrakstīt par šo tēmu mani vedināja frāze „Kur paliek uzņēmumam degviela?”, ko pamanīju, apmeklējot kāda telemātikas iekārtu ražotāja mājaslapu. Patiešām, vai visi autoparku turētāji, liekot roku pie sirds, var apgalvot, ka zina atbildi uz šo jautājumu? Un vai viņu rokās ir instrumenti šo datu analīzei un efektīvu lēmumu pieņemšanai?

 

Uzzināt vairāk »

Kā apstrādāt interesentus un kāpēc pārdošanas menedžeriem nepatīk interesenti?

interesentu_apstrade

Katru dienu, tiekoties ar dažādu uzņēmumu pārdošanas un mārketinga nodaļu vadītājiem, es sastopos ar jautājumu, kā mūsu uzņēmumā tiek apstrādāti interesenti un, vai mums, pārdošanas nodaļas darbiniekiem, patīk  interesentu apstrāde. Šo jautājumu iespaidā, es nolēmu šajā bloga ierakstā dalīties ar savu pieredzi.

Kurš ir atbildīgs par interesentu ģenerēšanu?

Esmu strādājusi kā B2B pārdošanas speciāliste, kuras pienākumos bija arī interesentu ģenerēšana. Jāsaka, ka pozitīvais bija tas, ka, izmantojot tālruņa sarunas un e-pastu saraksti, man diezgan ātri izdevās iegūt interesentus un kvalificēt tos par pārdošanas iespējām. Uz tikšanos devos tikai tad, kad bija pārliecība, ka konkrētā uzņēmuma pārstāvis ir ieinteresēts manis piedāvātajā risinājumā. Praktiski varētu apgalvot, ka tikos tikai ar „siltajiem” interesentiem, kurus bija diezgan vienkārši novest līdz pozitīva lēmuma pieņemšanai un līguma parakstīšanai.
Tomēr, ejot līdzi laikam, šobrīd varu apgalvot, ka ar interesentu ģenerēšanu tiešā veidā vairs nenodarbojos, jo interesentu ģenerēšana ir mūsu „mārketinga mašīnas” pienākums. „Mārketinga mašīnā” ir gan zvanu centra darbiniece, gan mārketinga menedžere, kuru mērķis ir panākt, lai tiktu saģenerēti pēc iespējas vairāk interesenti.  Protams, ņemot vērā manu vairāk kā 10 gadus ilgo pieredzi  IT sfērā, varu apgalvot, ka vienmēr būs kāds labi pazīstams cilvēks no manu kontaktu loka, kurš kļūs par interesentu pateicoties tam, ka esam pazīstami, nevis tam, ka labi pastrādājusi „mārketinga mašīna”. Vēl lielu ieguldījumu interesentu ģenerēšanā sniedz mūsu esošie klienti un mūsu darbinieki, kuri ikdienā strādā ar šiem klientiem, jo tikai apmierināti klienti būs gatavi mūs ieteikt saviem draugiem, radiem un paziņām. Lai cik laba būtu produktu, pakalpojumu reklāma, pie sliktām klientu atsauksmēm, reklāma nespēs ietekmēt cilvēku prātus.

Pārdošanas menedžeriem nepatīk apstrādāt interesentus: patiesība vai mīts?

Patiesība ir tāda, ka pārdošanas menedžeriem nepatīk apstrādāt „aukstos” interesentus, kuri pat vēl neapzinās, ka viņu esošās sistēmas ir novecojušas vai arī neesošā sistēma ir šķērslis labāku pārdošanas rezultātu sasniegšanai.

Pārdošanas menedžeriem pilnīgi noteikti patīk apstrādāt „karstos” interesentus, kuri ir gatavi pirkt un vēl labāk, ja budžetā jau ir ieplānoti vairāki tūkstoši eiro jaunas sistēmas iegādei.

Pārdošanas menedžeru uzskats ir tāds, ka katrs interesents, kuru ir ienesusi „mārketinga mašīna” un, kurš nav „karsts”, ir tikai velts laika tēriņš. Laiks, kuru pārdošanas menedžeris būtu varējis veltīt „pārdošanas iespējām”, tiek veltīts interesentu apstrādei, kas tuvāko sešu mēnešu laikā nerezultēsies ar pārdošanas darījumiem, jo interesentu sildīšanas process ir diezgan garš. Pārdošanas menedžeri grib strādāt ar pārdošanas iespējām.  

Uzzināt vairāk »

Microsoft mākoņrisinājums biznesam (Microsoft Cloud for Business) – inovācija vai kārtējais mārketinga triks?

Pavisam nesen Microsoft prezentēja savu jauno konceptu – Cloud for Business jeb mākoņrisinājums biznesam. Man, kā IT profesionālim, šie trīs vārdi šķiet kā tiešs trāpījums naglai uz galvas. Rodas jautājums, ko tas īsti nozīmē? Svarīgākais taču ir, lai šis “vēstījums” būtu skaidrs uzņēmumu vadītājiem un menedžeriem, kuri šo pakalpojumu lietos. Šajā emuāra ierakstā, mēģināšu paskaidrot šī “vēstījuma” lietas būtību un izteikt savu viedokli par to.

Būtībā viss ir pavisam vienkārši. Microsoft jau ilgāku laiku piedāvā labi zināmus produktus pakalpojumus:

  • Dynamics ERP (biznesa resursu vadība) un CRM (klientu attiecību pārvaldība)
  • Azure – hostinga platformu
  • Office 365 – mākonī integrētu Microsoft Office versiju.

slide

Iepriekš šīs lietas tika pasniegtas kā atsevišķas sastāvdaļas. Gudrās galvas ir izpētījušas, ka, piedāvājot šos produktus kā vienotu pakalpojumu, tiek sasniegta unikāla sinerģija, kas dod lielu vērtību uzņēmumiem SMB tirgū.

Microsoft mākoņrisinājums biznesam (Cloud for Business) ir pakalpojums, kas vienuviet apvieno:

  • E-pastu – Outlook un Exchange
  • Biroja aplikācijas – Word, Excel, PowerPoint
  • Failu glabātuvi – OneDrive for Business
  • Sadarbības rīkus – SharePoint, Lync

Uzņēmumu vadības sistēmu – Microsoft Dynamics NAV (iepriekš zināms kā – Navision) vai citus..

Šim pakalpojumam atrodoties mākonī, uzņēmuma vadībai vairs nav jārūpējas par tādām lietām kā serveru iegāde un uzturēšana vai tehnisko jauninājumu iegūšana.
Svarīgi atzīmēt, ka tiek atbalstītas visas populārākās ierīces un operētājsistēmas. Piemēram, informācijai var piekļūt gan no Apple iPad planšetdatora, gan arī Samsung Galaxy viedtālruņa.

Ja vēlaties uzzināt vairāk par šo rīku praktiskajiem izmantošanas scenārijiem, iesaku ieskatīties mana kolēģa Reiņa Sparāna bloga ierakstā „5 risinājumi biznesa produktivitātes uzlabošanai ikdienā”.

Manā skatījumā, galvenais atslēgvārds šeit ir one-stop service (viss vienuviet). Pateicoties tam, ka Microsoft ir pieredze gan ERP, mākoņskaitļošanā, gan ofisa aplikācijās, tas jau ir gatavs un strādājošs risinājums. Tas neapšaubāmi dod Microsoft konkurējošu priekšrocību.

Kādam varētu šķist, ka tas ir kārtējais mārketinga triks, kam nav pamatojuma. Taču ir vairāki neapgāžami pierādījumi, kas parāda, ka tas ir kaut kas īsts un garšīgs. Šeit es runāju par citu tirgus spēlētāju uzvedību, kas apvienojas, lai sniegtu lietotājam ērtākus risinājumus. Te būs daži interesanti fakti:

  • Apple & IBM.
    • Apple ir pazīstams kā ļoti veiksmīgs novators mobilajās ierīcēs un mākoņošanā privātajiem cilvēkiem. IBM zināms kā „zilonis” biznesa risinājumos. Abas šīs kompānijas ir parakstījušas sadarbības līgumu par biznesa aplikāciju izstrādi.
  • NetSuite & Google.
    • NetSuite ir pazīstams kā ļoti agresīvs CRM pakalpojumu sniedzējs (pārsvarā Ziemeļamerikā). Arī Google ir spēcīgs mākoņa pakalpojumu un mākoņu ofisa aplikāciju sniedzējs. Abas šīs kompānijas šobrīd apvieno spēkus, lai piedāvātu pilnīgu pakalpojumu klāstu.
  • Sage & Microsoft Azure.
    • Sage ir viens no Microsoft sīvākajiem konkurentiem ERP nozarē. Un, lai cik tas nebūtu jocīgi, par savas produkcijas mākoņskaitļošanas platformu viņi izvēlējās tieši Microsoft Azure. Interesanti, vai ne?

Nenoliedzami, tas viss apliecina, ka pasaule patiešām mainās, savukārt, tas notiek ļoti strauji. Un līdzīgi kā Formula-1 sacīkstēs, Microsoft ir ieguvis „labāko starta vietu”. Tas negarantē uzvaru, bet dod ļoti labas izredzes vinnēt.

Kā jūs domājat?

Uzzināt vairāk »

5 risinājumi biznesa produktivitātes uzlabošanai ikdienā

Laikmetā, kad internets ir pieejams it visur un, piemēram, šis konkrētais raksts tiek gatavots Varšavas lidostā, gaidot savienojošo reisu uz Rīgu no tehnoloģiju konferences Poznaņā (Polijā), ikdienas produktivitātei ir būtiska nozīme! Tā kā ar produktivitātes izaicinājumiem es saskaros ikdienā gan plānojot, gan organizējot savu un komandas darbu tā, lai nonāktu pie maksimāli labākā un efektīvākā rezultāta, vēlējos ar Jums padalīties ar savām pārdomām, kas radušās minētās konferences iespaidā.

“Mums ir jārada produktīva vide, lai katram darbiniekam un organizācijai uz šīs planētas dotu iespēju izdarīt un sasniegt vairāk” – Satya Nadella, Microsoft, CEO (10.07.2014)

80% uzņēmumu vadītāji, ar kuriem strādāju ikdienā, par saviem lielākajiem izaicinājumiem uzskata:

  • Lielāku kontroli;
  • Pieaugošu peļņas daļu;
  • Izaugsmes veicināšanu.

 

Uzzināt vairāk »