Par un ap Microsoft Dynamics risinājumiem un ne tikai

Dynamics NAV transformējas par Business Central. Kā tas ietekmēs lietotājus?

Microsoft Dynamics NAV transformējas par Business Central | Bloga titulbilde

2018. gada 1. oktobrī oficiāli tika izziņota Microsoft Dynamics NAV biznesa pārvaldības sistēmas jaunā un uzlabotā versija – Dynamics 365 Business Central. Citējot Microsoft, “šis solis padarījis Dynamics NAV 2018 par pēdējo Dynamics NAV saimes versiju, tās vietā piedāvājot Dynamics 365 Business Central ar jauninājumu iznākšanu vienu reizi pusgadā.”.

Ja arī Jūsu uzņēmums pašlaik izmanto Dynamics NAV sistēmu, tad visticamāk šobrīd prātojat, kāds ir iemesls šādam Microsoft lēmumam un kā tas turpmāk ietekmēs Jūsu biznesu?

Lai rastu atbildes uz šiem jautājumiem, ir jāatsauc atmiņā Microsoft 2016. gadā uzsāktais digitālās transformācijas virziens, kura galvenais stūrakmens bija mākoņrisinājumi.

Mākoņrisinājumu virzīta transformācija un jaunais nosaukums

Jau 2016. gada jūlijā Microsoft vispasaules partneru konferencē Microsoft ģenerāldirektors uzsvēra nepieciešamību pēc IT risinājuma, kas ir tikpat ātrs un elastīgs kā mūsdienu mainīgā uzņēmējdarbības vide. Toreiz šajā pašā konferencē tika publiski izziņota arī jaunā Dynamics 365 platforma. Tās veiksmes formula skanēja šādi: ERP + CRM + Cloud + Office365 + Power BI + uz industrijām orientētas aplikācijas – viss nepieciešamais vienotā platformā.

Citiem vārdiem sakot, vienotā Microsoft Azure datu telpā tika apvienotas tādas līdz šim atsevišķi pozicionētas programmatūras kā Microsoft Dynamics NAV, Microsoft Dynamics AX un Microsoft Dynamics CRM.

Sākotnēji jaunais risinājums bija pieejams vien dažās valstīs (ASV, Kanādā un citviet, bet ne Latvijā). Pēc laika tas tika pārdēvēts par Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations Business Edition/Enterprise Edition. Arī šo versiju Latvijas tirgus tā arī nepiedzīvoja. Visbeidzot pēc vairākkārtējiem izmēģinājumiem pasaules vadošo valstu tirgos un risinājuma funkcionālajiem uzlabojumiem Microsoft atgriezās pie sākotnējā nosaukuma Dynamics 365, kur Dynamics NAV funkcionalitātes daļu nosauca par Business Central, savukārt Dynamics AX daļu par Finance and Operations.

Microsoft Dynamics NAV transformējas par Business Central | Bloga teksta skaidrojošā bilde

Būtiskākais, kas jāsaprot

A: Risinājuma nosaukuma maiņa nav Microsoft beziemeslu kaprīze. Tā ir likumsakarīga atbildes reakcija uz tirgus pieprasījumu pēc mākonī balstītām IT sistēmām. Microsoft kā nozares līderim ir jānodrošina savu produktu nepārtraukta attīstība un pieejamība, kas attiecīgi paredz arī produktu nosaukuma maiņu.

B: Dynamics 365 Business Central nav Microsoft Dynamics NAV (Navision) aizvietotājs. Tas ir versijas turpinājums, kuru varēsiet izmantot gan lokāli (on-premise), gan mākoņvidē. Uzreiz gan jāsaka, ka mākoņvide piedāvā daudz plašākas risinājuma izmantošanas iespējas (integrācijas ar Power BI, Office 365 u.c. Microsoft mākoņrisinājumiem).

C: Microsoft iegulda un turpinās ieguldīt nozīmīgus resursus, lai uzlabotu jauno produktu un nodrošinātu klientiem vienmērīgu pāreju uz jauno sistēmu. Jau tagad ir zināms, ka līdz 2020. gadam tiks nomainīts risinājuma bāzes kods un turpmāk nebūs pieejams Windows klients.

Kā pārmaiņas ietekmēs esošos Dynamics NAV lietotājus?

Ja šobrīd izmantojat Microsoft Dynamics NAV 4.0 – Microsoft Dynamics NAV 2017 versiju, jums ir trīs potenciālie rīcības scenāriji:

  • Jūs varat turpināt lietot esošo sistēmu līdz brīdim, kamēr tā atbilsts Jūsu uzņēmuma vajadzībām;
  • ja esošā sistēma vairs neatbilst uzņēmuma vajadzībām, varat migrēt uz Microsoft Dynamics NAV 2018 versiju. Būtiski ņemt vērā – ja veicat pāreju līdz 2019. gada 30. martam, tad Jums ir iespēja saglabāt vienlaicīgo lietotāju jeb concurrent users licenci;
  • ja nolemjat migrēt uz jaunu sistēmu no 2019. gada 1. aprīļa, tad migrācija automātiski ir jāveic uz Dynamics 365 Business Central.

Savukārt, ja šobrīd izmantojat Microsoft Dynamics NAV 2018 versiju, tad:

  • varat turpināt lietot esošo sistēmu līdz brīdim, kamēr tā atbilsts Jūsu uzņēmuma vajadzībām;
  • vai, ja nolemjat migrēt uz jaunu sistēmu, tad nākamais attīstības solis ir Business Central.

Lai iegūtu plašāku informāciju par Business Central risinājuma priekšrocībām, pārejas iespējām un jauno licencēšanas politiku, aicinu sazināties ar savu Elva Baltic projektu vadītāju.

Vairāk par Business Central priekšrocībām lasiet mūsu bloga rakstā – Business Central: moderns, vienots, inteliģents un pielāgojams.

Jeļena Rižakova

Mārketinga projektu vadītāja

Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pasaule ne vienmēr ir vienkārša un acumirklī saprotama. Īpaši, ja runājam par ERP un CRM sistēmu risinājumiem. Mans ikdienas lielākais izaicinājums ir spēt šo komplicēto informāciju vienkāršot un iepakot tā, lai biznesa pārvaldības risinājuma meklējumi rezultējas ikvienam saprotamā un patīkamā pieredzē.